Vzdělávání bez limitů, ale s těmito pravidly
Pro koho? Pro širokou veřejnost, rodiny s dětmi nebo jako teambuilding
Jak dlouho program trvá? 90–120 minut
Bez čeho se neobejdete? Potřebujete počítač připojený na internet s mikrofonem a kamerou, pár papírů a psací potřeby
Pro kolik osob? 4–8 dospělých nebo dětí od 12 let
Kolik stojí? 1 200 Kč/skupina
Jak objednat? Rezervace a další informace na jiri@dox.cz nebo na 295 568 104
Jedním z pilířů činnosti Centra DOX je vzdělávání. Rozvíjíme kreativitu, empatii i kritické myšlení, které se hodí všem, od předškoláků po dospělé. Inspirují nás aktuální společenské problémy a bohatý materiál nacházíme ve výstavních projektech Centra DOX. Protože se vám teď nemůžeme věnovat přímo u nás, připravili jsme vzdělávací programy v online formátu. Naučte se, jak se bezpečně pohybovat ve světě internetu nebo jak využít chybu ve svůj prospěch.
Naše online nabídka
Hurá, chyba
Jsou moje schopnosti dány dědičností? Odrazují mě vlastní chyby od dalších pokusů? Nebo mohu překročit svoje hranice? Vzdělávací program využívá metodiku Heroic Imagination Project profesora Philipa Zimbarda.
Během příběhu
Vyprávění příběhů patří k člověku a jeho paměti od nepaměti. Příběhy si vytváříme, pamatujeme, zapisujeme, ilustrujeme, sdílíme. Zažijte příběh tak, jak s ním pracuje mezinárodní projekt Narrative4.
Storybox
Jak moc potřebuje vyprávění ilustraci a obraz příběh? Program čerpá inspirativní obrazový materiál z výstavy Fenomeander, která v DOXu oslavuje 25 let nakladatelství Meander – nakladatelství, které propojuje dětskou knihu s tvorbou předních českých umělců.
Bourání stereotypů
K čemu jsou nám naše stereotypy? Co nám umožňují a v čem nás omezují? A co dovedou předsudky? Žijeme v době a ve společnosti, v níž se projevy nenávisti stávají běžnou součástí našich životů.
Stav se
Domy a jejich příběhy jsou součástí našich životů a my se k tomu můžeme postavit (sednout, lehnout) různým způsobem. Proč je důležitá rozmanitost (nejen) v architektuře a jakou roli hrají osobnosti tvůrců?
#Datamaze: Data detox
Překvapila vás někdy reklama na Googlu, protože propagovala věc, kterou vám má zítra kurýr doručit? Zamysleli jste se nad tím, jak YouTube doporučuje další videa? Nemáte občas pocit, že váš život řídí algoritmus?
#Datamaze: Datový stín
Jak vzniká můj digitální obsah? Co všechno je možné s ním dělat? Kdo k němu má přístup? Jaká data vytvořím prostřednictvím sociálních sítí, messengerů nebo videostreamingových služeb?
#Datamaze: Ty jsi obsah
Internet změnil svět reklamy. Je pro nás stále více náročné rozeznat, co je a co není reklama. Služby, které byly kdysi zpoplatněné (např. tištěné noviny), jsou nyní k dispozici zdarma.
#Datamaze: Fake it!
Internet a sociální sítě vytěžují fenomén popularity. Čím více lajků, followerů, tweetů, příspěvků, blogů, fotek, tím větší důvěryhodnost lidí vůči virtuální identitě. Všechno ale může být „fake“.