Online programy
pro všechny

Vzdělávání bez limitů, ale s těmito pravidly


 

Pro koho? Pro širokou veřejnost, rodiny s dětmi nebo jako teambuilding

Jak dlouho program trvá? 90–120 minut

Bez čeho se neobejdete? Potřebujete počítač připojený na internet s mikrofonem a kamerou, pár papírů a psací potřeby

Pro kolik osob? 4–8 dospělých nebo dětí od 12 let

Kolik stojí? 1 200 Kč/skupina
   
Jak objednat? Rezervace a další informace na jiri@dox.cz nebo na 295 568 104
 

Jedním z pilířů činnosti Centra DOX je vzdělávání. Rozvíjíme kreativitu, empatii i kritické myšlení, které se hodí všem, od předškoláků po dospělé. Inspirují nás aktuální společenské problémy a bohatý materiál nacházíme ve výstavních projektech Centra DOX. Protože se vám teď nemůžeme věnovat přímo u nás, připravili jsme vzdělávací programy v online formátu. Naučte se, jak se bezpečně pohybovat ve světě internetu nebo jak využít chybu ve svůj prospěch.

Naše online nabídka

Hurá, chyba

Jsou moje schopnosti dány dědičností? Odrazují mě vlastní chyby od dalších pokusů? Nebo mohu překročit svoje hranice? Vzdělávací program využívá metodiku Heroic Imagination Project profesora Philipa Zimbarda.

Během příběhu

Vyprávění příběhů patří k člověku a jeho paměti od nepaměti. Příběhy si vytváříme, pamatujeme, zapisujeme, ilustrujeme, sdílíme. Zažijte příběh tak, jak s ním pracuje mezinárodní projekt Narrative 4.

Storybox

Jak moc potřebuje vyprávění ilustraci a obraz příběh? Program čerpá inspirativní obrazový materiál z výstavy Fenomeander, která v DOXu oslavuje 25 let nakladatelství Meander – nakladatelství, které propojuje dětskou knihu s tvorbou předních českých umělců.

Bourání stereotypů

K čemu jsou nám naše stereotypy? Co nám umožňují a v čem nás omezují? A co dovedou předsudky? Žijeme v době a ve společnosti, v níž se projevy nenávisti stávají běžnou součástí našich životů.

Stav se

Domy a jejich příběhy jsou součástí našich životů a my se k tomu můžeme postavit (sednout, lehnout) různým způsobem. Proč je důležitá rozmanitost (nejen) v architektuře a jakou roli hrají osobnosti tvůrců?

#Datamaze: Data detox

Překvapila vás někdy reklama na Googlu, protože propagovala věc, kterou vám má zítra kurýr doručit? Zamysleli jste se nad tím, jak YouTube doporučuje další videa? Nemáte občas pocit, že váš život řídí algoritmus?

#Datamaze: Datový stín

Jak vzniká můj digitální obsah? Co všechno je možné s ním dělat? Kdo k němu má přístup? Jaká data vytvořím prostřednictvím sociálních sítí, messengerů nebo videostreamingových služeb?

#Datamaze: Ty jsi obsah

Internet změnil svět reklamy. Je pro nás stále více náročné rozeznat, co je a co není reklama. Služby, které byly kdysi zpoplatněné (např. tištěné noviny), jsou nyní k dispozici zdarma.

#Datamaze: Fake it!

Internet a sociální sítě vytěžují fenomén popularity. Čím více lajků, followerů, tweetů, příspěvků, blogů, fotek, tím větší důvěryhodnost lidí vůči virtuální identitě. Všechno ale může být „fake“.

Váháte, který program vybrat?
Náš Jirka vám rád pomůže

Kontakt

Jiří Raiterman
jiri@dox.cz
+420 295 568 104

Bez skupiny to taky jde, naše workshopy
s konkrétním termínem

Jakub Lanc: Komplementární měny

Ve workshopu se seznámíme s koncepty NFT (nezaměnitelné tokeny) a DeFi (decentralizované finance), dále s historií a konceptem komplementárních měn obecně.


#Datamaze: Fake it!

Internet a sociální sítě vytěžují fenomén popularity. Čím více lajků, followerů, tweetů, příspěvků…, tím větší důvěryhodnost lidí vůči virtuální identitě. Všechno ale může být „fake“. Workshop pro dospívající.


#Datamaze: Kouzelník design

Design je skvělý pomocník, ale také se z něho lehce může stát prostředek svádění a zavádění. Ve workshopu se zaměříme na nemateriální design virtuálního rozhraní a na to, jak na nás působí. Program pro dospívající.


#Datamaze: AI & syntetické obrazy

Vývoj umělé inteligence postupuje rychle vpřed – máme k dispozici tzv. neuronové sítě schopné generovat fotorealistické lidské tváře, zvířata, objekty či přírodní scenerie. Workshop je zaměřen na posilování kritického myšlení o nejnovějších technologiích.



#Datamaze: Personal Data & Political Influence

Možná jste již slyšeli, že politické reklamy využívají tzv. mikrocílení. Co to znamená? Varoon Bashyakarla vám v rámci svého workshopu představí různé způsoby, jakými se sbírají, analyzují a využívají osobní údaje pro politický marketing.


Je tohle konec?
Ne, to je začátek.