Industrial Culture a osobnost Genesise P-Orridge

29. 2. 2024, 18:30

Ať máte jasno, než vás rozptýlíme

Kolik stojí lístek? 200 Kč základní | 130 Kč snížené pro studenty a seniory | Kombinované vstupné na program a výstavu It Is a Painful Thing to Be Alone: We Are But One 400 Kč (vstupné do výstavy platí pouze v den konání akce, otevírací doba výstavy bude prodloužena do 18.30 hodin)

A co členové Klubu přátel? Vstup zdarma (rezervace nutná)

Film uvádíme v angličtině, diskuze bude tlumočená do českého jazyka.

Centrum současného umění DOX
Poupětova 1, Praha 7
Ukázat na mapě

Speciální večer představí detailněji postavu Genesise P-Orridge, která nejenže výrazně ovlivnila alternativní subkulturu posledních 50 let, ale stala se někým, kdo dokázal změnit identitu a osvobodit se z genderových škatulek. Večer otevře projekce dokumentu Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions & Throbbing Gristle z produkce BBC. Na závěr čeká zájemce diskuze s kulturními historiky Nicolasem Balletem, Carlem Abrahamssonem a českým překladatelem a publicistou Josefem Rauvolfem. Moderuje Petr Vizina.

Other, Like Me: The Oral History of COUM Transmissions & Throbbing Gristle
2020, produkce BBC
stopáž 80 minut
režie Marcus Werner Hed, Dan Fox
Film uvádíme v anglickém jazyce s anglickými titulky.

Dokument mapuje vznik pouličního divadla s názvem COUM Transmissions v 70. letech v Anglii. Jejich představení postupně ustoupila tvorbě, která se otevřeně zabývala sexem, pornografií a násilím. Jádro uskupení tvořili dva umělci: Genesis Breyer P-Orridge a Cosey Fanni Tutti. Ve světě umění se COUM zaměřili na hudbu a začali novou etapu jako konfrontační skupina Throbbing Gristle. Sestavili si vlastní nástroje, provozovali vlastní nezávislé vydavatelství a zpochybňovali normy rockového vystupování. Throbbing Gristle vynalezli zcela nový žánr elektronické hudby, který nazvali industrial. 

Nicolas Ballet je historik umění, který se specializuje na výzkum industriální hudby, nových médií, okultismu, subkultur, avantgardy a transhumanismu. Doktorát získal v roce 2018 na Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne, kde vyučuje dějiny současného umění. Ve své disertační práci se zabývá vizuální kulturou v industriální hudbě 70. a 80. let 20. století v Evropě, Japonsku a Spojených státech. Napsal dvousvazkovou knihu Genesis Breyer P-Orridge: Nekrophile (2018) o uměleckých dílech a zápisnících Genesise Breyera P-Orridge.

Carl Abrahamsson je švédský spisovatel, vydavatel, filmař, fotograf a hudebník. Ve své kariéře spojil vášeň pro filmovou tvorbu a esoteriku a vytvořil pásmo filmů, které se zabývají tajemnem a magií – od snímku Into the Devil’s Den, zkoumajícího odkaz Antona LaVeye, až po intimní Cinemagician – Conversations with Kenneth Anger, který zachycuje podstatu kultovního filmaře. Jeho spolupráce s Genesisem P-Orridgem dala vzniknout zajímavým dílům, včetně dokumentu Write Your Own Code, v němž se prolínají sféry mluveného slova a vizuálního umění.

V 17.00 se mohou návštěvníci také vydat do výstavy It Is a Painful Thing to Be Alone: We Are But One,  kde se při komentované prohlídce s kurátorem
Otto M. Urbanem dozvědí více o tvorbě britské*ho umělce*kyně, hudebníka*ice,
okultisty*ky a zvukové*ho kouzelníka*ice Genesise Breyera P-Orridge
(1950–2020), který*á se se svou manželkou Lady Jaye Breyer (1967–2007) rozhodli změnit koncept vlastní identity, genderu a fyzického těla. Skrze chirurgické a estetické úpravy spojili své tělesné rysy a vytvořili tak novou entitu Breyer P-Orridge známou pod uměleckým označením Projekt Pandrogyne.. Vstupenky na komentovanou prohlídku

Hlavní partneři výstavy

& The Estate of Genesis P-Orridge