Vzdělávání pro všechny
bez rozdílu

Pro školní skupiny
V našich vzdělávacích programech se zhlédnou všichni – od žáčků mateřinek po univerzitní studenty. Rozvíjejte kritické myšlení a přicházejte na nové způsoby, jak reflektovat současný svět.

Pro pedagogy
Pedagogové plní klíčovou úlohu při přenášení inspirativních podnětů a témat do každodenní výuky ve škole. Proto několikrát ročně pořádáme pedagogické workshopy a nabízíme prostor pro různé vzdělávací konference.

Pro rodiny a děti
Inspirativní témata výstav pravidelně rozvíjí rodinné výtvarné dílny, výtvarné kroužky i příměstské tábory. Pro malé děti u nás naleznete dětský koutek, starší děti provede výstavami interaktivní Galerie hrou.

Pro širokou veřejnost
Rozvíjíme kreativitu, empatii i kritické myšlení, které se hodí všem, od předškoláků po dospělé. Překvapte rodinu nebo kamarády a připravte jim netradiční odpoledne nebo poznejte své kolegy v jiných rolích.
Naše koncepce
vzdělávání
Koncepce vzdělávání Centra DOX vychází ze samotné myšlenky realizace instituce na pomezí umění a neumění – instituce, která se zajímá o svět kolem sebe, která se ho snaží komentovat, reflektovat a zkoumat. Její interdisciplinární povaha a multižánrovost umožňuje přistupovat k problémům naší společnosti a světa z různých úhlů pohledu. Tematické výstavy jako hlavní médium komunikace jsou rozhraním, které umožňuje rozvíjet různé aktivity napříč spektrem, konkrétními programy počínaje a dlouhodobými projekty konče.
Zprostředkování
Jakákoliv komunikace a mediace je obsahem. Mediace umění výstavou a vzdělávací aktivitou se liší. Mediace vzděláváním nemá být privilegující, ale pomáhající, a to ve smyslu chápání a řešení změny jako motivace ke tvořivosti; nacházení svého místa ve světě.
Tvořivost
Rychlé proměny současného světa se nedají zcela předvídat. Tvořivost je zbraní proti strachu z budoucnosti. Tvořivost = zapojení se. Tomu odpovídá i proměna role diváka ve spolutvůrce díla. Interaktivita, vstoupení do hry – fyzické, mentální, duchovní.
Změna
Vnímání toho, co je a není umění, se mění. Tak jako se mění svět, společnost a její problémy. Změna dává zcela zásadní význam učení a výchově – s neustálou změnou je potřeba počítat a mít pro změnu otevřené „mentální okno“, mít kapacitu měnit nás samotné.
Reflexe
Nezajímá nás pasivní divák – přihlížející konzument, ale divák – student. Student se učí, hledá, je nedokonalý a stále na cestě poznání a objevování sebe sama. Nejde o estetizaci a mytizaci, ale o proces, zkušenost a zážitek. A reflexi.
Partner vzdělávání Centra DOX


Lektorský tým
Lektorky a lektoři Centra DOX mají přesah, díky kterému vám témata výstav ještě více přiblíží. Učíme se učit navzájem.
Barbora Běhounková
lektorka (DOX), absolventka Akademie výtvarných umění, vedoucí výtvarných kurzů v Ateliéru pro radost
Veronika Čechová
lektorka (DOX), PR a kurátorka (Společnost Jindřicha Chalupeckého)
Viktória Černegová
lektorka (DOX)
Lucie Dacys
lektorka (DOX)
Tereza Dvořáková
lektorka (DOX), absolventka Školy architektury AVU, textilní designérka (vivat život) a vizuální umělkyně
Tereza Havlovicová
lektorka (DOX, Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně), kurátorka, správkyně depozitáře umělce Pavla Brázdy
Jaroslava Hotovcová
lektorka (DOX)
Tereza Hrdlička
lektorka (DOX), teoretička umění, překladatelka z italštiny, příležitostná účastnice uměleckých výzkumů
Monika Huynhová
lektorka (DOX)
Aneta Jagschová
lektorka (DOX), studentka (Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy)
Kateřina Křivánková
lektorka (DOX)
Dominika Knoblochová
lektorka (DOX)
Eliška Kohoutová
lektorka (DOX)
Kateřina Měchurová
lektorka (DOX)
Václav Pata
lektor (DOX), člen kolektivu (Speed Date)
Eliška Pýchová
lektorka (DOX)
Kateřina Sušková
lektorka (DOX), ilustrátorka, učitelka kresby (ZUŠ), učitelka výtvarné výchovy a dějin umění (ZŠ)
Lucie Špačková
lektorka (DOX)
Karolína Voleská
lektorka (DOX), performerka, tanečnice, studentka Fakulty umění a designu UJEP