Zbavte se všednosti
Vanitas
Náměty pomíjivosti, smrti a umírání se už od renesance objevují ve výtvarném umění v podobě zátiší s lidskou lebkou a květinami. Výstava Vanitas představí tvorbu více než čtyř desítek umělců, kteří tento motiv zpracovávají nově a originálně.
O lásce
První veřejné představení výtvarné tvorby Siegfrieda Herze, který více než deset let tvoří v izolaci od okolního světa. Jeho někdy až nelítostně upřímná díla vypráví s hlubokým prožitkem a opravdovostí o bolestech a láskách, o snech a touhách.
Fenomeander
Dětské nakladatelství Meander na českém trhu působí již 25 let a toto výročí oslavíme výstavou Fenomeander. Seznámíte se s několika generacemi českých výtvarníků, kteří v jedinečném dialogu s autory textu spoluvytváří naše povědomí o knize.
Epidemie
Šperkař a sochař Pavel Opočenský se ve své nejnovější sérii šperků s názvem Epidemie vrací k tématu recyklace nalezených a dosloužilých předmětů. V kolekci broží, prstenů a náramků využívá původní strukturu vyřazených částí duralových motorů.
#Datamaze: Začarovaný kruh
Díky akceleraci, kterou umožnily digitální technologie v druhé polovině 20. století, jsme se ocitli ve stadiu vývoje, kdy se na svět díváme jak z vesmírné, tak nanoperspektivy. Data a datafikace se staly hnacím motorem našeho vývoje.
Festival umění a kreativity ve vzdělávání
Jakým způsobem pomohla současná, v mnoha ohledech nepříznivá situace nastartovat změny ve vzdělávání? První ročník festivalu FUK nabízí rodičům, dětem, učitelům a veřejnosti celou řadu workshopů, debat, rodinných dílen, prezentací a dalších formátů.
(S)tisk doby
Kromě aktuálních témat se v lednovém (S)tisku doby zaměříme na téma kreativního učení, které nám přiblíží Marianna Sršňová, zakladatelka Společnosti pro kreativitu ve vzdělávání. Diskutovat budou také Aneta Zachová (Euractiv.cz), David Klimeš (Aktuálně.cz) a Jaroslav Spurný (Respekt.cz).
Paradox: Hlas dětí ve vzdělávání
Obraz školy vnímané jako prostředí pasivní konzumace vědomostí a informací se pod vlivem společenských a technologických změn proměňuje. Jakou roli sehrávají děti ve vzdělávání teď a jakou mají sehrávat v budoucnosti? Co mohou a co by měly být schopné ovlivnit?
Hurá, chyba
Jsou moje schopnosti dány dědičností? Odrazují mě vlastní chyby od dalších pokusů? Vzdělávací program využívající metodiku Heroic Imagination Project profesora Philipa Zimbarda hledá odpověď na otázku, jakým způsobem je možné změnit nastavení lidské mysli.