Festival Contempuls 2019: Trio Catch

Praktické informace

Vstupné:  základní 350 Kč | snížené 250 Kč 

Místo: multifunkční sál DOX+ (Poupětova 3) 

Centrum současného umění DOX
Poupětova 793/1, Praha 7

Ukázat na mapě

Boglárka Pecze – klarinet, Eva Boesch – violoncello, Sun-Young Nam – klavír

V Hamburku sídlící Trio Catch tvoří instrumentalistky původem z Maďarska, Švýcarska a Jižní Korey, které se poznaly jako stipendistky Mezinárodní akademie Ensemble Modern ve Frankfurtu nad Mohanem. Soubor pojmenovaný podle skladby Thomase Adèse během šesti let své existence navázal spolupráci s etablovanými skladateli, jako jsou Georges Aperghis, Beat Furrer nebo Helmut Lachenmann, vystupoval na těch nejvýznamnějších evropských festivalech soudobé hudby a natočil řadu CD pro labely Kairos a col legno. Mezi nejvýznamnější události loňské sezony souboru patří koncerty v hamburské Elbphilharmonie, v Pierre Boulez Saal v Berlíně a premiéry nových děl Goerga Friedricha Haase, Milici Djordjević a Mikela Urquizy v Kolínské filharmonii. V Praze soubor uvede světovou premiéru nové skladby českého skladatele Jakuba Rataje, napsané na objednávku festivalu Contempuls, a dvě klíčová díla svého repertoáru - Trio řeckého skladatele Goergese Aperghise a bezmála půlhodinovou skladbu Sounds, Archelogies, kterou přímo pro soubor napsala německá autorka střední generace Isabel Mundry.

Georges Aperghis: Trio

Jakub Rataj: IOI , Interludium - Origin's Ichor - světová premiéra, objednávka festivalu Contempuls

Isabel Mundry: Sounds, Archeologies

Festival Contempuls se letos koná už podesáté. Jakkoliv první kulaté výročí svádí k bilancování, do minulosti se ohlížet nebudeme. Jak se už stalo zvykem, festival přinese to nejnovější, a podle našeho názoru také to nejzajímavější, ze světa soudobé hudby. K pilířům dramaturgie letos patří česká premiéra společného, hodinu trvajícího scénického díla skladatele Martina Smolky a režiséra a
libretisty Jiřího Adámka Vor dem Gesetz (Před zákonem), podle stejnojmenné povídky Franze Kafky, které vzniklo v úzké spolupráci s německým souborem ascolta a pohybuje se na pomezí koncertu, divadla a instrumentální opery. Jako obvykle program přinese i světové premiéry. Přímo pro Trio Catch napsal na objednávku festivalu novou skladbu nazvanou IOI Jakub Rataj, japonská klavíristka Satoko Inoue zase v premiéře uvede dosud neprovedenou část klavírního cyklu For the Piano Luboše Mrkvičky. Vůbec poprvé také zazní suita ze skladby The Four Seasons, kterou pro norské trio POING napsal dánský skladatel Bent Sørensen. Stejně jako v minulých letech dojde i na klasická díla druhé
poloviny 20. století. Těmi letos budou Sight Rhytmics Jo Konda, poslední dílo pro sólový klavír Mortona Feldmana Palais de Mari nebo Trio pro klarinet, violoncello a klavír Georgese Aperghise. Pokud jde o charakter jednotlivých koncertů, desátý ročník bude nebývale různorodý. Spektakulární vystoupení souboru ascolta kontrastuje s introvertním recitálem japonské interpretky, koncentrovaná hra Tria Catch navazuje na ty nejlepší tradice souborů specializovaných na soudobou
hudbu, zatímco soubor POING reprezentuje uvolněnější, experimentální přístup.