Ať máte jasno, než vás rozptýlíme

Kolik stojí vstupenka? 140 Kč | Vstupenku je možné zakoupit online, v den projekce až do 18 hodin nebo od 20 hodin v pokladně Centra DOX (Poupětova 1).

Kde? Na terase Evergreen (vchod DOX+)

Co když bude pršet? Promítáme za každého počasí. Za deště  sále DOX+.

Film je k dispozici od oficiálního distributora pouze v DVD kvalitě.

Změna programu vyhrazena. Postupujeme v souladu s platnými vládními nařízeními proti covidu-19. Sluchátka pečlivě dezinfikujeme. Deky si prosím přineste vlastní.

Celý program letního kina Evergreen najdete zde.

Terasa Evergreen
Poupětova 3, Praha 7 – vchod DOX+ 
Ukázat na mapě

Richmond, Anglie 1923. Spisovatelka Virginia Woolfová píše v azylu svého venkovského domu jedno ze svých vrcholných děl, Paní Dallowayovou

Los Angeles, 1951. Pro Lauru Brownovou, ženu v domácnosti připravující oslavu narozenin svého muže, je právě tato kniha únikem z deprese zdánlivě spokojeného rodinného života na předměstí. 

New York, 2001. Clarissa Vaughnová, emancipovaná nakladatelka, která je novodobým ztělesněním postavy paní Dallowayové, chystá oslavu pro milovaného muže, básníka Richarda umírajícího na AIDS. 

Michael Cunningham (1952) patří bezesporu ke špičce současné světové literatury. Románem Hodiny, za nějž v roce 1999 získal Pulitzerovu cenu za beletrii, složil brilantním způsobem poctu ikoně literárního modernismu Virginii Woolfové a její slavné knize Paní Dallowayová, kterou vydala roku 1925 (a jejíž pracovní název zněl Hodiny). Jeden den v životě Clarissy Dallowayové, který Woolfová v knize zachytila, Cunningham mistrným způsobem rozprostřel do příběhů tří žen, jejichž osudy se nakonec nevyhnutelně setkají…

Na filmovém zpracování své oceňované knihy Michael Cunningham spolupracoval s režisérem Stephenem Daldrym a scenáristou Davidem Harem. Vynikající scénář a režie, fenomenální herecké výkony i skvělá hudba Phillipa Glasse zajistily snímku devět nominací na Oscara.

Literární předloha:
Originál: Michael Cunningham, The Hours, 1998
Česky: Michael Cunningham, Hodiny, překlad Miroslav Jindra, Odeon, 2004

Filmové zpracování:
USA, 2002, 114 minut
Režie: Stephen Daldry
drama / psychologický
Film uvádíme v anglickém znění s českými titulky

Pokračujte v objevování

Persona – VYPRODÁNO

Od Ibsena, Pirandella a Vertova přes Bergmanovy současníky až po vše, co s láskou nazýváme jako „lynchovské“, tedy filmy plné dvojníků, potlačovaného sexuálního napětí a schizofrenní povahy herecké profese. Promítáme v letním kině na terase DOX+.


Český hrdina

Pohybová satira Český hrdina divadelního souboru Farma v jeskyni, která se zaměřuje na současné téma dezinformací a politického marketingu. Pohyb, slovo, živá hudba, dynamika, energie, nadsázka. To všechno v sále DOX+.



Thin Skin

Vystoupení etablované cirkusové akrobatky Elišky Brtnické se vyznačují postupy, které jsou běžné spíš v současném zahraničním cirkuse, než na domácí scéně. Hypnotizující inscenace Thin Skin na rozhraní pohybové instalace a současného cirkusu.



Útočiště

Vydávají se na cestu. Ze strachu. Bez záruk. Cesty tří lidí se protnou na útěku. Poutáni k sobě navzájem překonávají území úzkosti, odvahy, selhávání a soucitu. Hledají útočiště ve světě, který o ně nestojí.



PLI

Sólová inscenace Viktora Černického na pomezí tance, fyzického divadla a výtvarného umění, která přináší vizuálně působivou studii rovnováhy, vytrvalosti a kreativity.



Haribo Kimchi

Jihokorejský divadelník Jaha Koo přichází v rámci festivalu Pražské křižovatky s výjimečnou multižánrovou inscenací kombinující hudbu, hi-tech video a robotické herce. Zamýšlí se nad kulturní asimilací se všemi jejími problémy a paradoxy, servíruje osobní příběhy nakládané ve sladkokyselém nálevu melancholie a probouzí přitom všechny naše smysly.



All Is Good in Heaven

Farma v jeskyni přichází s jedinečným večerním představením, které se odehrává uprostřed výstavy David Lynch: Up in Flames. Inspirováno Lynchovou odvahou následovat imaginaci. Pouze v listopadu 2025.






Opatruj se (Beyond Caring)

Britský divadelní režisér a scénarista Alexander Zeldin odhaluje ve své brutálně upřímné hře naplněné černým humorem příběhy neviditelné třídy prostřednictvím výzkumu, přímých zkušeností a zapojení lidí pracujících na smlouvy bez zaručené minimální pracovní doby. Představení je součástí festivalu Pražské Křižovatky.



Je tohle konec?
Ne, to je začátek.