Skafandr a motýl – zrušeno

15. 9. 2022, 20:30

Ať máte jasno, než vás rozptýlíme

Kde? Promítáme v letním kině Evergreen na terase DOX+

Kolik stojí vstupenka? 160 Kč | členové Klubu přátel DOX zdarma (nutná předchozí rezervace přes formulář níže nebo portál GoOut)

Jak koupit vstupenku? Vstupenku je možné zakoupit online, v den projekce až do 19 hodin nebo od 20 hodin v pokladně Centra DOX (Poupětova 1).

Co když bude pršet? V případě nepříznivého počasí bude projekce zrušena. Peníze vám vrátíme, pokud promítání ještě nezačalo.

Terasa DOX+
Poupětova 3, Praha 7 – vchod DOX+ 
Ukázat na mapě

Widget CTA

Dnešní projekce letního kina se z důvodu deštivého počasí ruší.

Film známého režiséra Juliana Schnabela (Než se setmí, Basquiat) se skvělým hereckým výkonem Mathieua Amalrica (Mnichov) a brilantní kamerou Janusze Kaminskeho, který je dvorním kameramanem Stevena Spielberga, byl uveden za velkého zájmu diváků i odborné kritiky. Film byl natočen podle skutečného příběhu na základě knižní předlohy Jean-Dominiqua Baubyho, který pracoval jako šéfeditor ve francouzském časopise Elle. Charismatický a úspěšný Jean-Dominique si užíval života až do tragického momentu, kdy po náhlé mozkové příhodě ochrne na celé tělo. "Znovuzrodí se jako oko", je totiž schopen komunikovat pouze mrkáním jednoho oka. Jeho vůle dál žít a pracovat je obdivuhodná, ve filmu je vykreslena jemně a s nadsázkou své vlastní tregédie. Hrdinovi skutečného příběhu se totiž podařilo doslova "namrkat" knihu. Bohužel v českém vydání zatím nevyšla. Mathieu Amalric, který ztvárnil Jean-Dominique Baubyho, převzal roli po původně obsazeném Johny Deppovi, který pro svoji vytíženost z filmu odstoupil, a vdechl do postavy silný náboj, který navíc podtrhuje subjektivní kamera. Právem si Julian Schnabel odvezl z Cannes cenu za nejlepší režii a je jasné, že o tomto filmu ještě uslyšíme.

Filmové zpracování:
FR, USA, 2007, 107 min
Režie: Julian Schnabel
drama / životopisný
Film uvádíme v původním znění s českými titulky.

Pokračujte v objevování

David Lynch: Up in Flames

Výstava amerického umělce Davida Lynche poprvé souhrnně představí v České republice výtvarnou tvorbu této ikony světového filmu.


Miquel Barceló a světy slov

První prezentace mezinárodně uznávaného španělského umělce Miquela Barcelóa v České republice zaměřující se na jeho dlouhodobý a intenzivní vztah k literatuře.


Joel-Peter Witkin: Rozbitý svět

Výstava představující fotografie a kresby Joela-Petera Witkina z let 2010-2025. Vystavená díla, jednoho z nejvlivnějších autorů, kteří posunuli fotografii do centra výtvarného umění, ukazuje, proč jeho dílo i dnes formuje způsob, jak přemýšlíme o těle, paměti a smyslu obrazu.


Eva Švankmajerová: Běda obrazu...

Výstava představuje dílo přední výtvarnice českého surrealistického hnutí Evy Švankmajerové v celé jeho šíři. K základním tématům její tvorby, k nimž přistupovala s nelítostnou ironií a emancipačním úsilím, patřilo ženské tělo a ženský úděl ve společnosti ovládané muži.


Úhel pohledu 3: Rovnováha

Třetí pokračování dlouhodobého projektu hledá rovnováhu mezi světem organickým a technickým. Tvorba českých i zahraničních umělců ukazuje různá spojení přírody a technologie – dvou zdánlivě odlišných prostředí, do kterých dnes bytostně patříme, přesto mezi nimi vnímáme určité napětí.


Thomas Grauman: Konfrontace

Výstava fotografií amerického umělce Thomase Graumana, pořízených během jeho krátké návštěvy Prahy a zobrazujících neoficiální umělecké akce, které se odehrály v květnu roku 1984 v ateliéru Jiřího Davida na pražském Smíchově.


Viktorie Langer: Paradiso Colore

V galerii Polička/Shelf v Archivu výtvarného umění vystavuje Viktorie Langer vůbec poprvé rozhovor s malířkou Jitkou Válovou, který vznikl v jejích uměleckých začátcích jako středoškolský projekt.


Orchestr BERG: 25x2

Velké finále 25. narozeninové sezóny Orchestru BERG. 25 skladatelek a skladatelů vytvořilo 25 dvouminutových kompozic ve formě zvukových pohlednic. Speciální narozeninový projekt v DOX+.


BABYDOX: Pozor, šmouha!

Rodinná dílna BABYDOX pro děti od 2 do 4 let. Děti budou tvořit rukama, houbami, hadříky, pěnou, pozorovat vznikající otisky, tahy a stopy a objevovat, že i nechtěná šmouha může být začátkem obrazu.



Výstavou David Lynch: Up in Flames s kurátorem

Výstavou David Lynch: Up in Flames představující poprvé výtvarnou tvorbu ikony světového filmu v České republice provede na komentované prohlídce kurátor Otto M. Urban.


Tři, dva, náct

Již od dávných dob se obrací lidé v čase adventu spíš sami do sebe, a proto si i my na rodinné dílně zkusíme najít hlavní inspiraci k tvoření v sobě. Zároveň se vydáme i do výstavy Evy Švankmajerové, která nám nabídne několik různých způsobů, jak si hrát s obrazy i slovy.


Gioele Coccia: Never So Close, Never So Far

Jedno tělo. Mnoho tváří. O samotě na očích všem. Roztříštěni do tisíců verzí marně hledáme svoji podstatu. Jsme vidět víc než kdy dřív, přitom zpoza masky hladovíme po kontaktu. A každý marný pokus se zarývá hlouběji do nitra. Průřez tvorbou italského choreografa, tanečníka a autora tanečních filmů Gioela Coccii.



Český hrdina

Pohybová satira Český hrdina divadelního souboru Farma v jeskyni, která se zaměřuje na současné téma dezinformací a politického marketingu. Pohyb, slovo, živá hudba, dynamika, energie, nadsázka. To všechno v sále DOX+.



All Is Good in Heaven

Farma v jeskyni přichází s jedinečným večerním představením, které se odehrává v dialogu s výstavou David Lynch: Up in Flames. Inspirováno Lynchovou odvahou následovat imaginaci.




Dean Hurley: Through This World + support Freddy Ruppert

Dean Hurley, dlouholetý spolupracovník Davida Lynche, představí v sále DOX+ svou živou audiovizuální performance. Večer zahájí umělec Freddy Ruppert.


Alžběta Tichá: Frekvence

Frekvence zkoumá složitý vztah mezi tělem, myslí a technologií. Co se stane, když necítíme vůbec nic? A co naopak, když procházíme extrémní fyzickou a emoční horskou dráhou? Alžběta Tichá vytváří intimní a dynamický obraz lidského vnímání a emocí. Probíhá v rámci festivalu Cirkopolis.



GA-I-SU-RA

Hold osobě a dílu Petra Geislera, pocta kaligrafii jako formě vnitřního výrazu a připomínka toho, že psaní a krásné písmo byly odjakživa přirozeným odrazem (nejen) čisté duše. Od expresivních kaligrafií přes fotografické více-expozice z Japonska 80. let až po monumentální zápis buddhistické Sútry srdce.


Je tohle konec?
Ne, to je začátek.