Ať máte jasno, než vás rozptýlíme

V souvislosti s aktuální situací týkající se koronaviru rušíme veškeré projekce v rámci festivalu Jeden svět.
 

Termíny projekcí:
6. 3. – 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00, 20:00, 21:00 

7. 3. – 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00, 20:00, 21:00 

8. 3. – 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00, 20:00, 21:00

9. 3. – 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 20:00, 21:00

10. 3. – 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00, 20:00, 21:00

11. 3. – 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 20:00, 21:00

12. 3. – 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00, 20:00, 21:00

13. 3. – 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00, 20:00, 21:00

14. 3. – 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00, 20:00, 21:00

Předprodej vstupenek:
19. 2. – 21. 2. – základní vstupné: 70 Kč | ZTP, ZTP/P, student, senior: 35 Kč

22. 2. – 4. 3. – základní vstupné: 90 Kč | ZTP, ZTP/P, student, senior: 45 Kč

5. 3. – 14. 3. – základní vstupné: 110 Kč | ZTP, ZTP/P, student, senior: 55 Kč

Projekce v rámci festivalu Jeden svět

Centrum DOX je jediným festivalovým místem, kde bude představena rozsáhlá VR sekce. Projekce proběhnou ve VR kině a také ve speciálně uzpůsobených kójích v prostoru #DATAMAZE, který kriticky reflektuje zpětné působení počítačové a internetové kultury na náš každodenní život. Filmy využívající VR technologie se snaží divákovi nabídnout prožitkové rekonstrukce a zjednodušit mu proces poznávání.

Divák si za danou vstupenku může vyzkoušet v rozmezí jedné hodiny minimálně dva projekty, pokud mu zbude čas, může stihnou i více projektů. Každý divák si určuje přesný čas příchodu na exhibici v rezervačním systému. Pokud návštěvník nepřijde včas, jeho místo může být poskytnuto dalším zájemcům. Při příchodu na exhibici si u hlavního koordinátora může každý návštěvník rezervovat jeden projekt, na který bude mít přednostní vstup. Zájemcům o konkrétní projekty tedy doporučujeme přijít alespoň 15 minut před začátkem jimi zakoupeného slotu. 

Oživlé muzeum s Davidem Attenboroughem

Projekt bude dostupný pouze ve dnech 6. – 8. 3. 

I přesto že toto označení nemá rád, David Attenborough je ve Velké Británii považován za národní poklad. Díky svému hlasu si vysloužil už dvě Emmy za nejlepšího průvodního vypravěče a již léta ve svých dokumentech vzdělává diváky o životě na zemi. Poprvé se také jeho hlas stává součástí projektu pro rozšířenou realitu – pomocí nejnovějších brýlí Magic Leap se tak v tomto projektu může člověk seznámit s detaily života dávno vyhynulých tvorů. Zavítají do pražského DOXu i dinosauři a mamuti?

Elliot Graves, UK, 2019, 5 min


Ayahuasca – psychedelická pouť

Ayahuasca se připravuje z lián, které rostou v amazonských pralesích. Právě zde začíná zážitek diváka, kterému je šamanem podána miska s magickým nápojem. Pak už následuje virtuální ponor do přírodních a živočišných struktur lesa. Pavouci, hadi, hmyz a další živočichové i rostliny se zde točí v kaleidoskopickém víru a v závěru se proměňují v očistné paprsky světla. Jedinečný zážitek sice nezavede diváka do jeho podvědomí jako droga samotná, přesto přináší mentální uvolnění na hranici halucinace.

Jan Kounen, Francie, Lucembursko, 2019, 20 min


V temných hlubinách: Mephisto

Většinu 19. a 20. století se věřilo, že pod zemí bez slunečního světla nepřežije žádný tvor. Až objevy v posledních desetiletích ukazují, že zde může žít až 70 % bakterií a mnoho živočichů zůstává ještě neobjeveno. Projekt Caluma Bowdena (který je stále ve vývoji) na hranici sci-fi a dokumentu se zaměřuje na život tzv. extrémofilů, kteří dokážou přežít na místech, kde ostatní druhy umírají. V médiu virtuální reality nechává ožívat půdní červy, kteří v nadživotní velikosti provádějí kolem diváka děsivý i magický tanec připomínající fantazijní snové světy. Je tohle budoucnost života na Zemi?

Calum Bowden, UK, 2019, 11 min

Poslední zpěv

Uprostřed džungle dochází k jedinečnému setkání s posledním zástupcem jednoho živočišného druhu, ptákem ʻōʻō. Interaktivní rozlučka divákovi umožní dostat se na chvíli do situace vymírajícího druhu. Co znamená být opravdu poslední. Jak se rozloučit se zvířetem nedobrovolně odsouzeným k samotě? Konec jednoho druhu neboli „virtuální moment extinkce“ vznikl ve spolupráci s virtuálním týmem deníku The Guardian a úspěšně figuroval na Thessaloniki Documentary Festival, kde byl oceněn hlavní VR cenou, nebo na Festival du nouveau cinéma Montreal, kde získal zvláštní ocenění.

Michelle and Uri Kranot, Lucy Greenwell, 2018, Dánsko, UK, 10 min

Animalia Sum Bianca

Projekt bude dostupný pouze ve dnech 9. – 14. 3.

Virtuální animovaný film nás nejprve zavádí do útrob člověka, kde žaludeční šťávy pomalu rozkládají právě pozřeného brouka. Ironický a noblesní hlas vypravěče nás pak postupně začíná seznamovat s tím, jaké všechny látky potřebné pro život hmyz nabízí. Netrvá ale dlouho a hmyz se začíná vydávat na protest. Je cennější život milionů brouků, nebo jedné velryby? Satirický snímek kreativně používá médium virtuální reality pro ztvárnění této oblasti a hraje si i se samotným divákem. Jaké by kupříkladu bylo žít celý život s tykadly?

Kennedy & The Swan Collective, 2019, Brazílie, Německo, Island, 9 min

-22.7°C

Francouzský VR zážitek zve na plavbu loďkou daleko od civilizace, vstříc mocnému grónskému ledu, za doprovodu tónů skladatele elektronické hudby Molécule, který nahrál zvuky skutečného Grónska, zkomponoval je a projekt spolurežíroval. Vícesmyslový arktický interaktivní zážitek umožní pohybem komunikovat s majestátně zmrzlou vodou, ale také objevovat vlastní vnitřní svět prostřednictvím strachu a dalších silných emocí. Zážitek vzniklý v produkci ARTE a dalších společností se v loňském roce objevil v soutěžní sekci festivalu SXSW a na několika dalších festivalech.

Jan Kounen, Romain de La Haye-Sérafini (Molécule), Amaury La Burthe, Francie, 2019, 10 min
 

Oceány plastu

Začínáte jako dychtiví potápěči na palubě výletní lodi. Po pár sekundách vás instruktor vypustí do širého oceánu. Z romantických popisů korálů a mořských živočichů se ale postupem času stává souboj s narušiteli místního koloritu – s útočícími odpadky. Hráč je vyzván, aby pomáhal jednotlivé zatoulané plastové obaly sbírat. Jak cesta ubíhá, místo do tajemných hlubin oceánu spěje hráč stále více k děsivému finále. Ekologická krátká VR hra s sebou přináší jednoduchou, ale účinnou ekologickou kampaň, za kterou byla oceněna i na mezinárodních festivalech.

Abhi Kumar, Singapur, 2018, 5 min