Vzdělávání bez limitů, program se začátkem a koncem

Pro koho? Pro širokou veřejnost | žáky 2. stupně ZŠ a studenty SŠ

Jak dlouho trvá? 120 min 

Jak? Program vám připravíme naživo přímo v DOXu, nebo připravíme online verzi. (V online variantě počítač připojený na internet s mikrofonem a kamerou.)

Kolik stojí pro školní skupinu? 100 Kč/osoba při skupině od 10 do 25 osob | pedagogický doprovod zdarma  

Kolik stojí pro jakoukoli jinou skupinu? 240 Kč/osoba při skupině od 5 do 15 osob

Jak a kdy objednat? Rezervace a další informace na skoly@dox.cz nebo na 295 568 104 | program je ideální objednat alespoň 2 týdny před požadovaným termínem

Storno? Zrušení objednaného programu nejpozději jeden pracovní den předem, jinak účtujeme storno poplatek 500 Kč

Centrum současného umění DOX
Poupětova 1, Praha 7
Ukázat na mapě

Widget CTA

Internet a zejména sociální sítě aktivně pracují s fenoménem popularity. Čím více lajků, followerů, tweetů, příspěvků, blogů, fotek… tím větší důvěra lidí k digitální identitě. Od přelomu tisíciletí je prudký rozvoj internetu definovaný uživatelským obsahem. Tato skutečnost nastolila nová pravidla ve světě popularity. Internet na jedné straně demokratizoval přístup ke sdělovacím prostředkům, na druhou stranu spustil lavinu obsahu, který je náročné kontrolovat a který často překračuje jak hranice naší představivosti, tak našeho chápání. Internet nás nepřestává udivovat, ale zároveň i rozhořčovat. Software, který je tvořen systematickými vzorci, se zde míchá s lidskou nevyzpytatelností.

V tomto digitálním světě může být ale všechno „fake“. Jsme zde více obklopováni nejen přetvářkou a klamem, které produkují sami lidé, ale vzniká také úplně nová realia. Realita tvořená světem syntetických médií, která nás staví před nové otázky a výzvy. Jaké má ale místo faleš ve světě, kam nedosáhne internet? Make-up zkrášluje, nebo maskuje? A jak to máme my sami? Kdy lžeme a kdy zkreslujeme?

Cílem vzdělávacího programu je zamyslet se studenty nad významem přetvářky v našem životě. Důkladně prozkoumáme termín „fake“, abychom lépe připravili své kritické myšlení na realitu, ve které bude stále těžší a těžší rozlišit mezi pravým a falešným, skutečným a syntetickým.

Klíčová slova: fake, influencer, syntetická realita, kritický design

Překvapte rodinu i kamarády a připravte jim netradiční odpoledne nebo poznejte své kolegy v jiných rolích – tento program si můžete objednat jako rodinný workshop či teambuilding. Více informací

Partner projektu