Programy pro školní skupiny

DJ Kurátor: KAFKAesque

Program k výstavě KAFKAesque seznamuje studenty a žáky s rolí kurátora v současném umění. V širším smyslu pak ukazuje kurátora jako zásadní postavu při jakékoliv tvorbě informace.


S kůží na trh: KAFKAesque

Program k výstavě KAFKAesque a roli umělce. Jakou roli hraje odvaha a schopnost jít vlastní cestou při jakékoli tvorbě? A co my? Co nás fascinuje? Jaké máme problémy, co nás trápí a co s tím chceme a můžeme dělat? Pojďte s kůží na trh.


Umění v kapse: KAFKAesque

Co všechno se skrývá pod pojmem současné umění a jaké cesty nám umění ukazuje? Co je umělecké dílo a jak ho poznat? A kde se nachází hranice mezi dílem a jeho autorem? Vzdělávací program ze stálé nabídky ROLE (V) UMĚNÍ k výstavě KAFKAesque.


Z jiné stránky: KAFKAesque

Od vynálezu písma patří text a obraz k nejdůležitějším prostředkům, jak předat informace a prodloužit paměť. Před vznikem internetu byla nejrozšířenějším nosičem této paměti kniha. Zažijte vzdělávací program využívající metodiky Narrative 4 a obrazový materiál výstavy KAFKAesque.


FALL: Během příběhu

Jedinečná příležitost zúčastnit se diskuze s vybranými spisovateli v rámci festivalu FALL a zažít program využívající metodiky Narrative 4 a obrazový materiál výstavy KAFKAesque.


Hurá, chyba

Jsou moje schopnosti dány dědičností? Odrazují mě vlastní chyby od dalších pokusů? Nebo mohu překročit svoje hranice? Vzdělávací program k výstavě Úhel pohledu: Identita využívá metodiku Heroic Imagination Project profesora Philipa Zimbarda.

Obyčejné hrdinství

Co uděláme, když se v naší blízkosti děje potenciálně nebezpečná situace? Zakročíme, pomůžeme nebo to necháme na ostatních? Zažili jste někdy něco podobného? Vzdělávací program k psychologickému fenoménu efekt přihlížejícího využívající metodiku projektu profesora Philipa Zimbarda.

Bourání stereotypů

K čemu jsou nám naše stereotypy? Co nám umožňují a v čem nás omezují? A co dovedou předsudky? Žijeme v době a ve společnosti, v níž se projevy nenávisti stávají běžnou součástí našich životů. Vzdělávací program k fenoménu předsudků a výstavě Úhel pohledu: Identita.

#Datamaze: Algoritmická budoucnost

Díky chytrým telefonům se nám digitální technologie dostaly doslova „pod kůži“. Jsou naším každodenním společníkem. Rozumíme ale tomu, jak fungují? Ve workshopu se zaměříme význam slova algoritmus a důležitost v současné digitálně saturované společnosti.

#Datamaze: Data detox

Překvapila vás někdy reklama na Googlu, protože propagovala věc, kterou vám má zítra kurýr doručit? Zamysleli jste se nad tím, jak YouTube doporučuje další videa? Nemáte občas pocit, že váš život řídí algoritmus?

#Datamaze: Kouzelník design

Design je všude kolem nás – ve světě přírodním i lidském. Je to skvělý pomocník, ale také se z něho lehce může stát prostředek svádění a zavádění. Ve workshopu se zaměříme na nemateriální design virtuálního rozhraní a na to, jak na nás působí.

#Datamaze: Fake it!

Internet a sociální sítě vytěžují fenomén popularity. Čím více lajků, followerů, tweetů, příspěvků, blogů, fotek, tím větší důvěryhodnost lidí vůči virtuální identitě. Všechno ale může být „fake“.

#Datamaze: Ty jsi obsah

Internet změnil svět reklamy. Je pro nás stále více náročné rozeznat, co je a co není reklama. Služby, které byly kdysi zpoplatněné (např. tištěné noviny), jsou nyní k dispozici zdarma.

Stav se

Domy a jejich příběhy jsou součástí našich životů a my se k tomu můžeme postavit (sednout, lehnout) různým způsobem. Proč je důležitá rozmanitost (nejen) v architektuře a jakou roli hrají osobnosti tvůrců?

Prostor k manipulaci

Každé místo, každá budova na nás působí. To, že o tom často ani nevíme, je jiný problém. Jak vnímáme budovu, ve které stojíme právě teď? Kdysi stará opuštěná továrna, nyní exkluzivní galerie.

Gulliverova cesta do fantazie

Kam byste se chtěli podívat, kdybyste ovládali „přemisťovací kouzlo“? Bylo by to známé místo na Zemi, ještě neobjevený ostrov nebo úplně vymyšlený svět? Minulost nebo budoucnost? A co byste si odtamtud přinesli?

Gulliverova cesta do vesmíru

Jak se stalo, že nad přísnými a čistými tvary Centra DOX „přistála“ vzducholoď? Proč se jmenuje Gulliver? Z čeho je postavená a čím je tak „jiná“? Co je na jinakosti a rozmanitosti přínosné a jak souvisí s udržitelností?

Pohádka o továrně

Co se stane s věcmi, které přestaly sloužit svému účelu? A co teprve s takovou budovou? Jaké pro ni hledat uplatnění a máme ho vůbec hledat? Není jednodušší postavit novou budovu a tu starou srovnat se zemí?

Váháte, který program vybrat? Rádi vám pomůžeme.

Monika Huynhová
rezervace vzdělávacích programů
skoly@dox.cz
+420 295 568 128

Vyzkoušejte vzdělávací program dříve, než jej objednáte své třídě.

Zjistit více