Programy pro školní skupiny

Storybox: HOW CAN I HELP YOU?

Jak moc potřebuje vyprávění ilustraci a obraz příběh? V DOXu věříme, že taková galerie a výstava v ní je jako veliký box plný příběhů a stačí si vybrat. Program čerpá inspirativní materiál z výstavy Krištofa Kintery s názvem HOW CAN I HELP YOU?, která všemožným způsobem kombinuje slova a tvary, obrazy a texty.


Umění v kapse: HOW CAN I HELP YOU?

Co všechno se skrývá pod pojmem současné umění a jaké cesty nám umění ukazuje? Co je umělecké dílo a jak ho poznat? A kde se nachází hranice mezi dílem a jeho autorem? Vzdělávací program ze stálé nabídky ROLE (V) UMĚNÍ k výstavě Krištofa Kintery s názvem HOW CAN I HELP YOU?.


Z jiné stránky: HOW CAN I HELP YOU?

Od vynálezu písma patří text a obraz k nejdůležitějším prostředkům, jak předat informace a prodloužit paměť. Před vznikem internetu byla nejrozšířenějším nosičem této paměti kniha. Zažijte vzdělávací program využívající metodiky Narrative 4 a obrazový materiál výstavy HOW CAN I HELP YOU?.


S kůží na trh: HOW CAN I HELP YOU?

Program k výstavě Krištofa Kintery s názvem HOW CAN I HELP YOU? a roli umělce. Jakou roli hraje odvaha a schopnost jít vlastní cestou při jakékoli tvorbě? A co my? Co nás fascinuje? Jaké máme problémy, co nás trápí a co s tím chceme a můžeme dělat? Pojďte s kůží na trh.


Hurá, chyba

Jsou moje schopnosti dány dědičností? Odrazují mě vlastní chyby od dalších pokusů? Nebo mohu překročit svoje hranice? Vzdělávací program k výstavě Úhel pohledu využívá metodiku Heroic Imagination Project profesora Philipa Zimbarda.

Obyčejné hrdinství

Co uděláme, když se v naší blízkosti děje potenciálně nebezpečná situace? Zakročíme, pomůžeme nebo to necháme na ostatních? Zažili jste někdy něco podobného? Je možné se na takovou situaci připravit?

#Datamaze: Algoritmická budoucnost

Díky chytrým telefonům se nám digitální technologie dostaly doslova „pod kůži“. Jsou naším každodenním společníkem. Rozumíme ale tomu, jak fungují? Ve workshopu se zaměříme význam slova algoritmus a důležitost v současné digitálně saturované společnosti. Vzdělávací program k výstavě Úhel pohledu.

#Datamaze: Peer programy

Peer programy jsou vzdělávací workshopy určené studentům 2. stupně ZŠ a SŠ, které jsou vedeny samotnými studenty. Lektorem se tak stává odborně proškolený vrstevník, který s posluchači sdílí podobné situace v digitálním světě.

#Datamaze: Data detox

Překvapila vás někdy reklama na Googlu, protože propagovala věc, kterou vám má zítra kurýr doručit? Zamysleli jste se nad tím, jak YouTube doporučuje další videa? Nemáte občas pocit, že váš život řídí algoritmus?

#Datamaze: Kouzelník design

Design je všude kolem nás – ve světě přírodním i lidském. Je to skvělý pomocník, ale také se z něho lehce může stát prostředek svádění a zavádění. Ve workshopu se zaměříme na nemateriální design virtuálního rozhraní a na to, jak na nás působí.

#Datamaze: Fake it!

Internet a sociální sítě vytěžují fenomén popularity. Čím více lajků, followerů, tweetů, příspěvků, blogů, fotek, tím větší důvěryhodnost lidí vůči virtuální identitě. Všechno ale může být „fake“.

#Datamaze: The Glass Room – Misinformace

Poutavá instalace pro samostatné poznávání o datech a soukromí, kterou můžete snadno uspořádat v rámci své vlastní školy, knihovny nebo prostoru pro volnočasové aktivity.

Stav se

Domy a jejich příběhy jsou součástí našich životů a my se k tomu můžeme postavit (sednout, lehnout) různým způsobem. Proč je důležitá rozmanitost (nejen) v architektuře a jakou roli hrají osobnosti tvůrců?

Prostor k manipulaci

Každé místo, každá budova na nás působí. To, že o tom často ani nevíme, je jiný problém. Jak vnímáme budovu, ve které stojíme právě teď? Kdysi stará opuštěná továrna, nyní exkluzivní galerie.

Gulliverova cesta do fantazie

Kam byste se chtěli podívat, kdybyste ovládali „přemisťovací kouzlo“? Bylo by to známé místo na Zemi, ještě neobjevený ostrov nebo úplně vymyšlený svět? Minulost nebo budoucnost? A co byste si odtamtud přinesli?

Gulliverova cesta do vesmíru

Jak se stalo, že nad přísnými a čistými tvary Centra DOX „přistála“ vzducholoď? Proč se jmenuje Gulliver? Z čeho je postavená a čím je tak „jiná“? Co je na jinakosti a rozmanitosti přínosné a jak souvisí s udržitelností?

Pohádka o továrně

Co se stane s věcmi, které přestaly sloužit svému účelu? A co teprve s takovou budovou? Jaké pro ni hledat uplatnění a máme ho vůbec hledat? Není jednodušší postavit novou budovu a tu starou srovnat se zemí?

Váháte, který program vybrat? Rádi vám pomůžeme.

Eliška Slováková
rezervace vzdělávacích programů

skoly@dox.cz
+420 732 875 540

Vyzkoušejte vzdělávací program dříve, než jej objednáte své třídě.

Zjistit více