Programy pro školní skupiny

S kůží na trh: MILKOV

Program k výstavě MILKOV a roli umělce. Jakou roli hraje odvaha a schopnost jít vlastní cestou při jakékoli tvorbě? A co my? Co nás fascinuje? Jaké máme problémy, co nás trápí a co s tím chceme a můžeme dělat? Pojďte s kůží na trh.


Během příběhu: MILKOV

Vyprávění příběhů patří k člověku a jeho paměti od nepaměti. Příběhy si vytváříme, pamatujeme, zapisujeme, ilustrujeme, sdílíme. Zažijte vzdělávací program využívající metodiky Narrative 4 a obrazový materiál výstavy Stefana Milkova MILKOV.


Z jiné stránky: Útěcha věcí

Vzdělávací program využívající metodiky Narrative 4, úryvky z díla Orhana Pamuka a obrazový materiál výstavy Útěcha věcí. Poznejte druhé a sebe sama z jiné stránky.


Storybox: Útěcha věcí

Jak moc potřebuje vyprávění ilustraci a obraz příběh? V DOXu věříme, že taková galerie a výstava v ní je jako veliký box plný příběhů a stačí si vybrat. Program čerpá inspirativní materiál z nejednoznačných, avšak poetických děl Orhana Pamuka.


DJ Kurátor: Útěcha věcí

Program k výstavě Útěcha věcí s díly Orhana Pamuka seznamuje studenty a žáky s rolí kurátora v současném umění. V širším smyslu pak ukazuje kurátora jako zásadní postavu při jakékoliv tvorbě informace.


Umění v kapse

Co všechno se skrývá pod pojmem současné umění a jaké cesty nám umění ukazuje? Co je umělecké dílo a jak ho poznat? A kde se nachází hranice mezi dílem a jeho autorem? Vzdělávací program ze stálé nabídky ROLE (V) UMĚNÍ k aktuálním výstavám Útěcha věcí, MILKOV a Deus Artis.

Pravda nebo lež?

Může být pravda objektivní? Vzdělávací program k výstavě Úhel pohledu: Identita zkoumá tenkou hranici mezi pravdou, lží a vytvořeným názorem, a to především v oblasti lidské kultury a veřejného prostoru.


Co to tu překáží?

Už od pradávných dob lidé staví do prostoru kolem sebe sochy. Proč to tak je? A co to vlastně taková socha je? K čemu slouží? Hravá a objevná cesta po prostorách DOXu s tvorbou vlastní sochy.

Hurá, chyba

Jsou moje schopnosti dány dědičností? Odrazují mě vlastní chyby od dalších pokusů? Nebo mohu překročit svoje hranice? Vzdělávací program k výstavě Úhel pohledu: Identita využívá metodiku Heroic Imagination Project profesora Philipa Zimbarda.

Obyčejné hrdinství

Co uděláme, když se v naší blízkosti děje potenciálně nebezpečná situace? Zakročíme, pomůžeme nebo to necháme na ostatních? Zažili jste někdy něco podobného? Vzdělávací program k psychologickému fenoménu efekt přihlížejícího využívající metodiku projektu profesora Philipa Zimbarda.

Bourání stereotypů

K čemu jsou nám naše stereotypy? Co nám umožňují a v čem nás omezují? A co dovedou předsudky? Žijeme v době a ve společnosti, v níž se projevy nenávisti stávají běžnou součástí našich životů. Vzdělávací program k fenoménu předsudků a výstavě Úhel pohledu: Identita.

#Datamaze: Algoritmická budoucnost

Díky chytrým telefonům se nám digitální technologie dostaly doslova „pod kůži“. Jsou naším každodenním společníkem. Rozumíme ale tomu, jak fungují? Ve workshopu se zaměříme význam slova algoritmus a důležitost v současné digitálně saturované společnosti.

#Datamaze: Data detox

Překvapila vás někdy reklama na Googlu, protože propagovala věc, kterou vám má zítra kurýr doručit? Zamysleli jste se nad tím, jak YouTube doporučuje další videa? Nemáte občas pocit, že váš život řídí algoritmus?

#Datamaze: Kouzelník design

Design je všude kolem nás – ve světě přírodním i lidském. Je to skvělý pomocník, ale také se z něho lehce může stát prostředek svádění a zavádění. Ve workshopu se zaměříme na nemateriální design virtuálního rozhraní a na to, jak na nás působí.

#Datamaze: Fake it!

Internet a sociální sítě vytěžují fenomén popularity. Čím více lajků, followerů, tweetů, příspěvků, blogů, fotek, tím větší důvěryhodnost lidí vůči virtuální identitě. Všechno ale může být „fake“.

#Datamaze: Ty jsi obsah

Internet změnil svět reklamy. Je pro nás stále více náročné rozeznat, co je a co není reklama. Služby, které byly kdysi zpoplatněné (např. tištěné noviny), jsou nyní k dispozici zdarma.

Stav se

Domy a jejich příběhy jsou součástí našich životů a my se k tomu můžeme postavit (sednout, lehnout) různým způsobem. Proč je důležitá rozmanitost (nejen) v architektuře a jakou roli hrají osobnosti tvůrců?

Prostor k manipulaci

Každé místo, každá budova na nás působí. To, že o tom často ani nevíme, je jiný problém. Jak vnímáme budovu, ve které stojíme právě teď? Kdysi stará opuštěná továrna, nyní exkluzivní galerie.

Gulliverova cesta do fantazie

Kam byste se chtěli podívat, kdybyste ovládali „přemisťovací kouzlo“? Bylo by to známé místo na Zemi, ještě neobjevený ostrov nebo úplně vymyšlený svět? Minulost nebo budoucnost? A co byste si odtamtud přinesli?

Pohádka o továrně

Co se stane s věcmi, které přestaly sloužit svému účelu? A co teprve s takovou budovou? Jaké pro ni hledat uplatnění a máme ho vůbec hledat? Není jednodušší postavit novou budovu a tu starou srovnat se zemí?

Váháte, který program vybrat? Rádi vám pomůžeme.

Monika Huynhová
rezervace vzdělávacích programů
skoly@dox.cz
+420 295 568 128

Vyzkoušejte vzdělávací program dříve, než jej objednáte své třídě.

Zjistit více